3. května 2017 v 13:39 | Lucy Villain |  Recenze

Žánr: dobrodružné, fantasy
Pořadí v sérii: 2
Rok vydání v ČR: 2016
Nakladatelství: Alpress
Počet stran: 320

Anotace:
Fletchera s Ignatiem uvěznila inkvizice pro zločin, jehož se nedopustili. Když pak král chystá výpravu na nebezpečné území orků, povolá i Fletchera. Právě k němu se upírají naděje celého království. Hrozí totiž, že orcké armády se pozvednou v takové síle, jakou říše dosud nikdy nezažila.

*****
(Varování: může obsahovat spoilery - vyzrazení děje!)

Vlastní zhodnocení:
Po prvním díle, který mě velmi bavil, přichází na scénu díl druhý a musím říct, že jsem ve finále byla trochu zklamaná. Kniha se rozděluje víceméně na dvě části, inkvizice a výprava. Rozjezd byl trochu pomalejší, ale samotný soud a scény z vězení se mi hodně líbily a často se stávalo, že ve mě postavy vyvolávaly silné emoce (zvlášť záporné) - nespravedlnost, která byla skoro hmatatelná, mě nicméně udržela u příběhu. Hodně mě zajímalo, co se stane dál a jak se z toho všeho hlavní hrdina Fletcher vymotá. Konec části inkvizice mě pak hodně překvapil a to tím způsobem, že jsem prostě musela nahlas vydechnout: wow. Pak ale pomalu přichází druhá část a... nic. Uznávám, že celá ta výprava byla v rámci možností zajímavá a nápad to byl dobrý, ale nějak mě už neoslovila. Když mi zbývalo asi 60 stran, už jsem se do čtení musela hodně nutit a mnohdy se mi to ani nepovedlo a hodně dlouho jsem knihu odkládala, než jsem ji konečně dočetla.

Když se trochu vrátím k prvnímu dílu, musím podotknout, že to byla už velmi dlouhá doba, co jsem ho četla, takže když jsem pak navazovala dílem druhým, měla jsem v postavách naprostý zmatek a krom hl. hrdiny a jeho dvou nejlepších kamarádů a společníků jsem neměla moc tušení, kdo je kdo. Šla vidět snaha autora trochu připomenout události prvního dílu, ale i tak si pamatuju máloco a o některých postavách, jakkoliv jsem si je v druhém díle oblíbila, do teď z prvního dílu nic nevím - což je škoda (asi jsem si měla celý ten první díl přečíst ještě jednou, než jsem se do pokračování pustila, ale teď je na to už pozdě).

Postavy mi byly celkem sympatické, většinou se mi zdálo, že reagují celkem přirozeně a reálně a šlo i vidět, jak se vztahy mezi nimi od počátku hodně rozvinuly. Pokud se nemýlím, mezi prvním a druhým dílem se v knižním světě odehrál celý rok a šla vidět snaha o jakési změny ve společnosti a světě, ať už vlivem šlechty či zuřící války. Co bych také ráda zmínila jsou démoni, magická stvoření, které "invokátoři" vyvolávají ze sféry zvané Aether. Existují démoni různých velikostí, tvarů i barev, někteří jsou vzácnější, jiní méně. A každý z nich má jinou schopnost. Například Ignatius, Fletcherův věrný salamandr, který hraje velmi důležitou roli v příběhu, umí chrlit oheň a jeho jazyk dokáže léčit zranění. Tohoto malého tvorečka jsem si už v prvním díle hodně oblíbila a ačkoliv Fletcher později získal druhého démona, sovogryfa Athénu, ta ho nemohla nikdy nahradit.

Obálka je pěkná, zaujme hned na první pohled. Z nějakého důvodu mi sice silně připomíná Hraničářova učně, ale to už je jen nepodstatný detail. Více se mi sice líbil obal k prvnímu dílu, protože zde je to už trochu moc... přezelenováno? (je to vůbec slovo?)... ale dobře, tohle už stranou. Styl psaní mi celkem sedl, občas jsem přeskakovala řádky, když dlouho nebyla žádná přímá řeč (hlavně tedy u toho konce, který mě moc nebavil) a celkově mohu jak tento, tak i předchozí díl označit za spíše odpočinkovou četbu. Minimálně první díl mohu s klidem doporučit a kdo ví, třeba vás chytne i tento.

Tuto knihu hodnotím
6/10

*****