27. října 2017 v 9:47 | Lucy Villain |  Recenze
Žánr: akční/dobrodružný/fantasy/sci-fi
Z roku: 2017

Hodnocení na ČSFD: 86 % (může se měnit)

Režie: Taika Waititi
V hlavních rolích: Chris Hemsworth, Tom Hiddleston, Cate Blanchett, Mark Ruffalo, Anthony Hopkins, Idris Elba, Jeff Goldblum, Tessa Thompson, Karl Urban

Trailer: ZDE & ZDE

Popis: Thor je uvězněn na opačném konci vesmíru bez svého mocného kladiva a je nucen pustit se do závodu s časem, aby se vrátil včas do Asgardu a zastavil Ragnarok - zkázu svého domova a konec asgardské civilizace - který se snaží rozpoutat mocný nový nepřítel, nemilosrdná Hela. Předtím ale musí přežít smrtící gladiátorskou soutěž, v níž se ocitá tváří v tvář svému bývalému spojenci z řad Avengers - neuvěřitelnému Hulkovi.

*****
(Upozornění: spoilery jsou na začátku i na konci označeny ---> ***)

Na tento film jsem se těšila už hodně dlouho dopředu a když jsem předevčírem zjistila, že už ho dávají konečně v kinech, okamžitě jsem musela zarezervovat lístky a s kamarádkou (její blog ZDE, také od ní očekávejte recenzi) se tam vypravit... a můžu říct, že Thor: Ragnarok nejen předčil moje očekávání, ale umístil všechny Marvel filmy na úplně nový level. Na čsfd jsem prolétla několik uživatelských recenzí a patrně by se mnou teď málokdo souhlasil, ale nebojím se říct, že má třetí díl Thora nakročeno k tomu, aby se (aspoň pro mě) stal nejlepším filmem roku 2017. A teď nepřeháním. Ze začátku jsem se trošku bála, že to bude už příliš... nevím, že to prostě nebude ten klasický Thor, kterého všichni milujeme, ale stejně jako v minulém díle se i zde dočkáváme výjimečného humoru a nezapomenutelných hlášek, stejně jako skvělého hereckého výkonu. Myslím, že na tento film budu ještě hodně dlouho vzpomínat.

Abych vám pravdu řekla, jsem hodně ráda, že jsem si téměř nic nevyspoilerovala... protože kdybych si zkazila překvapení, asi by na mě Thor nezapůsobil takovým kouzlem. Proto všechny, kteří film ještě neviděli varuji, NEČTĚTE tento odstavec dál a přeskočte až za další obrázek! ***První překvapení přišlo už na začátku filmu - Hela, hlavní záporačka, je Thorova sestra, Odinova prvorozená, právoplatná královna, kecy, kecy, kecy... kamarádka o tom věděla, už tuhle část měla vyspoilerovanou, ale já na to plátno jen nevěřícně zírala a vůbec jsem tomu nemohla uvěřit... Dále, překvapením by byl patrně i Doctor Strange, kterého jsem bohužel měla už vyspoilerovaného zase já, ale i tak se mi ta scéna moc líbila, všechno to přemisťování skrz portály a Lokiho nešťastný půlhodinový pád prázdnotou... no nezávidím. :D Ale nedočkali jsme se jen vtipných scén, některé byly i hodně emocionální a kamarádka dokonce brečela (já bych brečela asi taky, kdybych tedy nebyla v kině, to mi možná trochu pomohlo) - například Odinův skon nebo scéna, kdy se konečně Hulk mění zpátky na Bruce Bannera. Tleskám také výtahové scéně, Thor a Loki, nádhera... nejprve velmi dojemná, a pak se nám to zvrhlo do velmi vtipného vyjádření bratrské lásky a vzájemné minulosti. :D***

Postavy byly opět zahrány naprosto výborně. Tleskám všem hercům bez výjimky, seč moje speciální poděkování patří Tomovi za opětovné luxusní ztvárnění Lokiho (bože, miluju ten jeho výraz, když poprvé uvidí Hulka). Musím se přiznat, že kdykoliv se jeho postava ztratila z obrazovky, už jsem se nemohla dočkat až se tam znovu objeví a s čím dalším zase přijde. Chválím i nové postavy - Valkýru a Skurge - svým způsobem jsem si je oba oblíbila a konkrétně Skurge mi bylo po celý film dost líto... A samozřejmě, i Chris v roli Thora byl skvělý - a i když jsem se bála té jeho nedobrovolné změny vizáže, nebylo vůbec těžké si na ty jeho krátké vlasy zvyknout, naopak. ***Ale jen tak mimochodem, miluju tu scénu, kdy mu má ten chlápek ostříhat vlasy - fakt mi bylo Thora líto, takovou lásku k vlasům jsem snad ještě neviděla :DDD ... Ha, teď jsem si vzpomněla za co strhávám tvůrcům body! Protože ironicky, přes všechny ty dojemné scény s Odinem, mně nejvíc dostala právě smrt Thorových přátel z minulých dílů - chudák Fandral a Volstagg, ti umřeli tak rychle, že jsem to nedokázala ani zpracovat. :( Aspoň Hogun přišel o život více méně důstojně, i když... ne, ani on ne. Jen by mě zajímalo, co se sakra stalo se Sif, kde byla v době bitvy o Asgard?***

Přesto, že jsem scénář už trochu hodnotila, se k němu ještě naposledy vrátím. Děj se mi hodně líbil a opět by se mnou asi dost lidí nesouhlasilo a já jsem patrně ovlivněna tím, jak celou Avengers partu a jejich jednotlivé filmy zbožňuju a možná jsem tím i zaslepená, ale... vážně se mi líbil jak ten vývoj děje, tak i scénář. :) Především tleskám za všechny ty scény, kdy se tvůrci snažili ukázat, že i oni mocní Avengeři (nebo teď už spíš Revengeři?) jsou jen lidé (***například když se Thor pokusil o klasický filmový příchod za Valkýrou, ale nevěděl přitom co s rukama a tak nastal trochu awkward moment, nebo když se Bruce snažil o epickou proměnu v Hulka, ale místo toho na Duhový most dopadl pořád ve své podobě, tohle byly fakt skvělé momenty, na které se prostě nezapomíná... :D ***).

Žádných závratných chyb ve filmu jsem si nevšimla, ale berme to zase tak, že já si takových těch maličkostí nevšímám. Co je mou ultimátní schopností je to, že dokážu fakt dobře předpovídat děj a málokterý film mě dokáže překvapit. Thorovi se to povedlo, seč jsem si třeba u některých scén řekla, jo, teď se stane tohle a za 5 sekund se to stalo (to však už není žádné umění), ale z dlouhodobého hlediska byl film dost nepředvídatelný a rozhodně jsem byla více než jednou překvapena nad vývojem událostí.

Částečný spoiler? Možná? Ale viděli jsme ho i v traileru, tak snad ne až tolik... Konečný aplaus tedy věnuji tomuto zlatíčku z fotky výše. Velké + za Fenrira (tedy, Fenrise, pardon). Nejen ze severské mytologie, ale i z různých příběhů (a teď nemám na mysli fan fikce) tohoto velkého, zlého vlka zbožňuju (navíc jsem milovnice vlků, takže...), i když je mi trochu líto, že se autoři nedrželi legend a Fenris patřil Hele a ne Lokimu (tedy, ne že by někdy Lokimu patřil, když to měl být jeho syn, ale to teď nebudeme rozebírat) - navíc nevím, jak je to v komixech, takže se do této debaty nehodlám vůbec pouštět. :D Ale prostě, DÍKY. Fenrisi, díky, byl jsi úžasnej.♥ :D

Tento film hodnotím
9.5/10

(aneb vždycky je lepší mít ještě nějakou rezervu, ne? :D)