9. října 2017 v 17:57 | Lucy Villain |  Recenze
Žánr: fantasy, dívčí román
Pořadí v sérii: 1
Rok vydání v ČR: 2016
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 303

Anotace:
Felicity Morganová je ta nejobyčejnější holka z celého Londýna. Je jí sedmnáct, ještě nosí rovnátka a móda je pro ni cizí slovo. Je pořád nevyspalá, protože vypomáhá mámě v jejich hospodě. Když se ve škole objeví nový kluk, krasavec, ze kterého jsou všechny holky naprosto paf, je jí to nějak jedno. Jenže on je jí pořád v patách, jako by byla jediná holka na celém světe. Někdy se na ni podívá tak, jakoby uměl číst její myšlenky. Krásně voní senem a rašelinou, a navíc je vtipný a chytrý. Když jí jednoho dne řekne, že právě ona je podle věštby předurčená, aby zachránila říši elfů, pomyslí si, že se asi zbláznil. Zblázní se i ona a vydá se s ním na cestu za tajným posláním?

*****
(Varování: může obsahovat spoilery - vyzrazení děje!)

Vlastní zhodnocení:
Vzhledem k tomu, jak moc zbožňuju elfy, jsem se na tuhle knížku strašně těšila... a nakonec rozhodně nezklamala. Děj se odehrává v současném Londýně, ačkoliv se hrdinové podívají i do vzdálené minulosti díky schopnosti cestovat v čase (to ale trochu předbíhám). Hned na začátku nutno říct, že jsem tuhle knížku přelouskala už na přelomu července a srpna, takže si děj nepamatuju až tak dobře, ale pokusím se v recenzi uvést alespoň nějaký ten základ. Začíná to trochu jako klišé, ve škole se objeví nový kluk, který vypadá jako kdyby právě vyskočil z titulní strany časopisu, zatímco naše hlavní hrdinka je spíše šedá myška a pořádné nemehlo k tomu. Je tu ale jeden háček - onen kluk je půlelf a ona dívka je předurčená k záchraně elfské říše.

Postavy byly napsány dobře a víceméně uvěřitelně. Co mi však už nepřišlo tolik uvěřitelné, byl "vztah" Felicity a herce Richarda Cosgrova. Teď si to neberte špatně, scény s touto dvojicí jsem si užívala asi nejvíc ze všech (protože moje vnitřní fanynka si prostě musela představovat, že by ji potkalo něco podobného), ale přesto nevěřím, že by se tohle mohlo v reálu vážně stát. Na druhou stranu, je to příběh s elfy - nevím, jestli je zrovna ideální odvolávat se na nereálnost. :D Abych však vysvětlila → Felicity měla Richarda ráda od svých čtrnácti let a čirou náhodou, náš půlelf Lee s ním chodil do školy. Proto je seznámí a Richard je Felicity naprosto okouzlen. Párkrát si spolu vyjdou a vyvíjí se to mezi nimi velmi dobře. Háček? Lee. Ale to už příliš prozrazuji. Za co dávám velké + je právě ono cestování do minulosti, kdy se Felicity setkává s jedním z budoucích velkých panovníků, v té době byl ještě dítětem, ale o to větší kouzlo to mělo. Bylo to svým způsobem rozkošné a hezky to knihu oživilo. :)

Kniha se mi četla vážně dobře, styl psaní byl odlehčený a jednoduchý. Bohužel, našla jsem v ní poměrně dost gramatických chyb, skoro až by si jeden řekl, že nakladatelství postrádá korektora. Což je pro někoho jako Fragment celkem ostuda. Ačkoliv se kniha rozjížděla hodně dlouho a něco pořádného se začalo dít až od druhé půlky, nikdy jsem se nenudila. I přes to, že podobné příběhy ze střední nečtu a nebaví mě - původně jsem doufala, že se bude děj odehrávat minimálně od půlky v elfské říši, do té jsme se však nakonec vůbec nepodívali... ale upřímně, zas tolik mi to nevadilo. A ten konec! Musím říct, že jen málokterý konec ve mě vyvolá tolik pocitů najednou a nehorázné napětí na další pokračování.♥

Nakonec obálka - krásná, stylová, nemám co bych vytkla, zaujala mě už na první pohled. :)

Tuto knihu hodnotím
8/10