22. října 2017 v 13:19 | Lucy Villain |  Recenze
Žánr: krimi/drama
Z roku: 2014
Hodnocení na ČSFD: 65%

Tvůrce: Steven Bochco, Eric Lodal
V hlavních rolích: Taye Diggs, Kathleen Robertson, Tom Felton, Nicole Ari Parker, Steven Weber, Ian Anthony Dale, James Cromwell

Trailer: ZDE (bohužel bez titulků)

Popis: Detektivové ze San Francisca, Terry English a Hildy Mulliganová, vyšetřují dvě na první pohled nesouvisející vraždy. Oba zavraždění však mají spojitost se zázračným dítětem ze Silicon Valley jménem Erich Blunt.

*****
(UPOZORNĚNÍ: spoilery jsou na začátku i na konci označeny ***)

Vlastní hodnocení:
Hned ze začátku nutno říci, že kriminálky nesleduju a nebaví mě - k Murder in the First jsem se dostala náhodou, a to přes Toma Feltona. Znala jsem ho pouze z Harryho Pottera a seriálu The Flash, a protože patří k mým hereckým oblíbencům, chtěla jsem se podívat na něco dalšího z jeho filmografie. Samu od sebe by mě rozhodně nikdy nenapadlo si tenhle seriál pustit, ale musím říct, že jsem byla nakonec příjemně překvapena. A ačkoliv mi většina podobných seriálů přijde nudných, u MitF jsem se dobře bavila a těšila jsem se na další vývoj děje. A to i přes to, že se zde omílá jedno klišé za druhým - autoři to totiž dokázali zakomponovat tak, že mi to vůbec nevadilo.

***První série se odvíjí asi následujícím způsobem: detektivové Terry English a Hildy Mulliganová dostanou na podnos ne jednu, ale hned dvě vraždy - postaršího muže a mladou letušku. Z počátku se zdá, že spolu oběti nemají zhola nic společného, brzy se však prokáže, že opak je pravdou. Oba se totiž vážou ke geniálnímu miliardáři Erichu Bluntovi, po kterém následně oba detektivové - navzdory jeho alibi - neúprosně jdou. Případ nakonec končí Bluntovým zatčením a soudem. A i přesto, že je nakonec zproštěn viny se detektivové nevzdávají a snaží se ho i nadále dostat - což se jim také povede. Bluntova vlastní arogance ho totiž nakonec usvědčí sama.***

I přes výše zmíněná klišé se mi scénář i postavy líbily. Tleskám hercům za jejich výkony, především Tomu Feltonovi, protože jsem fakt měla mnohokrát chuť jeho postavě jednu vrazit a smazat mu tak ten úsměšek z tváře. Ačkoliv by se Erich Blunt do mého seznamu 8 TOP záporáků nedostal, měl jeho charakter vážně něco do sebe. Co mi přišlo trochu směšné bylo to, že spal snad se všemi svými ženskými podřízenými, tady mi ta reálnost přišla trochu přitažená za vlasy, ale jinak si není na co stěžovat. ***Hodně se mi líbila scéna, kdy si vyšel na rande s detektivkou Mulliganovou, která tak chtěla získat vzorek jeho DNA a následná Bluntova návštěva u ní doma. Ačkoliv to třeba nebylo vůbec vtipné, dostávala jsem z toho celkem záchvaty smíchu, holt moje láska k Tomovi si vybírá svou oběť. :D ***

Ze všeho nejvíc mě ale v seriálu stejně dostal konec. Čekala jsem hodně, ale to co se tam stalo nikoliv. Sice jsem nebrečela (což je u mě skoro zázrak), ale rozhodně byl hodně emotivní a jednalo se o velmi nečekaný zvrat. Najednou jsem skoro chtěla, abych se na ten seriál nikdy nezačala dívat. Konec nebyl však tím jediným, co mě v první sérii dokázalo překvapit, těch zvratů tam bylo víc - i přes to, že jsem hodně dobrá v předvídání děje. Ale tak či tak, MitF mě nezaujal natolik, abych pokračovala ve sledování druhé a třetí série, ve kterých už Tom Felton nehraje. Bohužel, on byl a vždy bude tím jediným důvodem, proč jsem to sledovala a nemyslím si, že by mě to bez něj ještě mohlo bavit.

Tento seriál hodnotím
6.5/10

(avšak nebýt Toma Feltona, hodnocení ještě snížím!)