14. listopadu 2017 v 21:47 | Lucy Villain |  Recenze
Z roku: 2017

Hodnocení na ČSFD: 68 %

Režie: Christopher Landon
V hlavních rolích: Jessica Rothe, Israel Broussard, Charles Aitken, Rachel Matthews, GiGi Erneta, Ruby Modine, Rob Mello, Laura Clifton

Trailer: ZDE

Popis:
Jak by se vám líbilo uvíznout v časové smyčce, kdy byste dokolečka prožívali ten samý den? A zrovna své narozeniny? A jak by se vám líbilo, kdyby vás na jeho konci pokaždé někdo zabil? Přitom, když se vysokoškolačka Tree probudila, bylo všechno normální. Ačkoliv, otevřít oči v posteli cizího kluka, který na vás vyděšeně zírá, a vůbec nic si nepamatovat, to úplně běžné není. Jenže Tree je tak trochu zlobivá holka, která se s ničím a nikým nepáře, a podobné věci se jí stávají celkem běžně. A zítra to bude asi podobné, protože Tree má dnes narozeniny a večer se chystá trochu kalit. Plány a krční tepnu jí však přetne podivné individuum s maskou. Když se Tree probudí, není ani v nemocnici, ani na onom světě, ale ve stejné cizí posteli stejného cizího kluka. Že by to byl jen špatný sen? To sotva, zvlášť když se to, co se v něm odehrálo, až příliš podobá prožívané realitě, včetně ukázkově morbidní tečky. S dalším probuzením už Tree začíná být jasné, že se ocitla v noční můře, která neskončí, dokud neodhalí identitu vraha s maskou. A tak se stává vyšetřovatelkou vlastní vraždy, která má oproti vrahovi jednu velkou výhodu - ví, co se stane v každé další minutě, a může se na to připravit. Ke své smůle si však svým dosavadním chováním zadělala na pěknou řádku nepřátel a pod maskou zabijáka se může skrývat kterýkoliv z nich. Tree si navíc nikdy nemůže být jistá tím, že i tu příští smrt dokáže přežít.

*****
(Upozornění: spoilery jsou na začátku i na konci označeny ---> ***)

Už když jsem poprvé slyšela, o čem tento film je, hrozně mě to zaujalo a těšila jsem se, až ho uvidím - zároveň jsem se ale i bála. Ne toho, že se jedná o horor (pro pořádek, já horory nemám ráda, vždycky se mega bojím), ale spíš recenzí, protože nevypadaly zas až TAK dobře, jak jsem doufala... každopádně jsem se přeci jen vypravila do kina a moje finální dojmy? Úžasnej film! Rozhodně jsem nečekala, že z něj budu tak nadšená, ale dost mě překvapil i pobavil, nenastala chvíle, kdy bych se nudila (když o tom tak přemýšlím, asi se vážně snadno nadchnu). Ovšem musím vás varovat, nechoďte na něj s očekáváním, že uvidíte horor! Protože hororu se to nepodobá skoro vůbec - pravda, jednou jsem se lekla a bylo tam pár chvílí, kdy ta atmosféra byla fakt na nervy, ale tak či tak, spíše bych zůstala u pojmu thriller → když už něco. :)

Většinou u sledování filmů nejsem žádný puntičkář a nevšímám si detailů, které nedávají smysl, ovšem tady jsem se vážně snažila, abych si takových drobností všímala. Ve finále jich nebylo nijak moc, ale i tak se jich pár našlo. ***Přeci jen, kdo si vezme na finální "souboj" s vrahem podpatky? Sice to nebyly žádné lodičky, ale přesto bych Tree pro příště doporučila nějaké pořádné tenisky... a to, že jí u policie prošlo to, že vyhodila vlastní spolubydlící z okna? :D To už bylo trochu přitažené za vlasy.***

Reálnost a jednání postav bylo takové půl napůl, trochu mi to připomínalo Disney filmy ve stylu 16 přání, ale nějak extra jsem se tím v průběhu filmu nezabývala. Jessica Rothe pojala svoji roli velmi dobře a i přes poněkud kýčovitý scénář dokázala vdechnout své hrdince život. A jen tak mimochodem, děkuju komukoliv kdo obsadil Mr. Handsome - teda Charlese Aitkena - do role profesora Gregoryho Butlera. Škoda, že tam nebyl častěji, málem se stal mou nejoblíbenější postavou. :D Každopádně musím zmínit další důležitou věc a to je konec... gratuluju tvůrcům za nepředvídatelnost toho, kdo vlastně je onen vrah. Měla jsem asi miliardu tipů a každých pár minut se moje "přesvědčení" měnilo. Body dolů už jdou ale za ten samotný motiv k vraždě...

Pokud by mě chtěl někdo v reálu seriózně vyděsit, tato maska by mu bohatě stačila - divím se, že jsem z toho v noci neměla noční můry, protože vidět jak na mě takto někdo zírá, umřu. :D A to dost možná doslovně. Každopádně abych tak nějak shrnula můj názor na Všechno nejhorší... film se mi i přes své mouchy líbil, ráda se na něj podívám ještě jednou a i když se třeba nejedná o žádný áčkový titul, dost jsem se bavila. Doporučuju všem, aby ho alespoň vyzkoušeli, když už ne v kině, tak alespoň doma - myslím si, že je to ideální film na sobotní večer s přáteli. Já osobně se už nemůžu počkat, až si ho budu moct pustit znovu → a to, že znám zápletku? Nevadí, jsem si jistá, že si ho dokážu užít i podruhé! :D

Tento film hodnotím
7/10

*****