3. ledna 2018 v 20:31 | Lucy Villain |  Recenze
Z roku: 2017

Hodnocení na ČSFD: 77 %

Režie: Rian Johnson
V hlavních rolích: Daisy Ridley, Mark Hamill, Carrie Fisher, John Boyega, Adam Driver, Oscar Isaac, Kelly Marie Tran

Trailer: ZDE

Popis:
Ve filmu Star Wars: Poslední z Jediů od studia Lucasfilm pokračuje sága rodu Skywalkerů. Postavy předchozího filmu Star Wars: Síla se probouzí spolu s legendárními hrdiny galaxie prožívají strhující dobrodružství, během kterých odhalí prastará tajemství Síly a šokující události z minulosti.

*****
(Upozornění: spoilery jsou na začátku i na konci označeny ---> *** a kurzívou)

Když roku 2015 vyšla Síla se probouzí, byla jsem tak trochu už od začátku proti celému tomu nápadu, že by se mělo pokračovat v již známé old school sérii mých oblíbených filmů a trvalo mi hodně dlouho, než jsem se konečně dokopala a podívala se na to. Jakmile jsem spatřila tvář Kylo Rena, hned mi došlo, že můj crush na záporáky s tragickou minulostí bude očividně pokračovat i nyní, ale pak jsem začala Kyla shipovat s Rey a už se to vezlo. Jejich "vztah" byl vlastně hlavní důvod, proč jsem se vydala do kina na osmý díl → tak moc jsem se těšila, jak se to mezi nimi vyvine... *** A musím říct, že jsem nebyla zklamaná, i přesto, že vlastně k žádnému polibku nedošlo - celý to bylo stejně strašně sweet♥ ***

Žádných závažných chyb ve scénáři jsem si nevšimla, i když jak jsem již několikrát opakovala ve starších recenzích, většinou jsem strašně nevšímavá, takže mě neberte za slovo... děj se na jednu stranu soustředí na jakýsi další vývoj Rey jakožto charakteru a jejímu učení způsobu Jedi (*** možná jí to mohlo trvat déle, resp. mohl být vidět nějaký ten postup od nováčka k pokročilému, ale dejme tomu, že je prostě hrozně talentovaná, jako správná dokonalá ženská hrdinka ***) a na druhou stranu na rozvíjející se vztah právě mezi ní a jedním z hlavních "záporáků" Kylo Renem (I SHIP IT). *** Co se mi hrozně líbilo je to, jak byli oba propojeni Sílou, takže spolu mohli komunikovat na dlouhé vzdálenosti a vždy, když se Rey cítila špatně, tak voilà a najednou před ní stojí Kylo. To jejich zvláštní propojení je vážně zajímavé a stálo by za budoucí prověření :D A děkuji tvůrcům za to, že alespoň na pár minut stanuli Rey a Kylo v boji na stejné straně, i když se to brzy zase pokazilo... ***

Co mi však přišlo až směšné je schopnost hrdinů přežívat. *** Celý hangár vybuchne, zabije to každičkého Stormtroopera v okolí a Finn a Rose jsou naprosto v pohodě. Paprsek smrti, který dokáže rozmetat tlusté ocelové (nebo kdo ví jaké) dveře úkrytu, pálí do loďky, ve které je Finn, on si úplně v pohodě dokáže letět proti tomu paprsku a nic se mu nestane, pak ještě jeho loď spadne - VYBUCHNE a on si v pohodě vyleze ven, jako kdyby se nechumelilo... občas je to holt až přehnaný, chápu, že hlavní postavy musí přežít, ale notak, tohle už je moc! :D ***

Herci nejsou žádní amatéři, jejich výkony se mi většinou líbily (Adam Driver je prostě hereckej génius, hluboká poklona! Ale Daisy, možná trošku víc emocí? I když to asi patří už k charakteru...). Trochu jsem se bála nového obsazení, Kelly M. Tran v roli Rose, ale nakonec se ukázala jako zajímavý charakter a dobrá posila do party. :) Také chci pochválit lokaci Lukova ostrova samoty, nádherná příroda♥ Na závěr tedy film hodnotím poměrně úspěšně - hodně lidí si stěžuje na to, že je zde už moc efektů, ale to já upřímně moc neřeším, efekty jsou to poslední, co mě ve filmu této velikosti zajímá :)

Tento film hodnotím
8.5/10

***