7. ledna 2018 v 16:30 | Lucy Villain |  Recenze

Hodnocení na ČSFD: 79 %

Režie: Marc Webb
Scénář: Tom Flynn
V hlavních rolích: Chris Evans, Mckenna Grace, Lindsay Duncan, Octavia Spencer, Jenny Slate

Trailer: ZDE

Popis:
Frank Adler je svobodný muž, který všechny síly věnuje výchově své energické neteře Mary, zázračného dítěte. Jejich společný šťastný život se ale ocitá v ohrožení ve chvíli, kdy se o matematickém nadání vnučky dozví Frankova arogantní matka, která už má s Mary jiné plány.

*****
(Upozornění: spoilery jsou na začátku i na konci označeny *** a kurzívou)

Když mi tento film kamarádka doporučila, nebyla jsem si úplně jistá, jestli mě bude vůbec bavit a víceméně jediný důvod, proč jsem si ho nakonec pustila, byl Chris Evans v hlavní roli a určitá zvědavost na herecké schopnosti mladé Mckenny Grace. Musím uznat, že mě ve finále Velký dar celkem překvapil - občas pobavil, několikrát rozesmutnil. Přiznávám, že mě nenadchl tolik, kolik ve skutečnosti mohl, ne tak jako jiné filmy, které v poslední době sleduju, ale co si budeme povídat, jablka a hrušky porovnávat nemohu. :)

Gifted má v podstatě jednoduchou zápletku a není nijak složitě rozvětvený. ***Jak už je řečeno v samotném popisku, Frank Adler vychovává svou neteř Mary, která je tak trochu zázračné dítě. Když se o onom daru dozvídá Frankova matka, rozhodne se dvojici navštívit a získat si Mary na svou stranu. Když se jí to však nepovede, zahájí soudní jednání s cílem získat dívku k sobě do péče - a to za každou cenu. Právě tímto okamžikem nastává ve filmu řada srdcervoucích scén, kdy žádné oko nezůstane suché, Frank se totiž musí Mary vzdát. A dívčina reakce je, jak se očekává, velmi bolestivá pro naše i Frankovo srdce. Do děje se také vmíchá menší románek mezi Frankem a učitelkou Mary, avšak zdá se mi, že na něj v pozdější fázi filmu není brán moc velký ohled - což je celkem škoda.***

Myslím, že Velký dar je dobrý odpočinkový film, ať už svou délkou (pouhých 101 minut) nebo nápadem. Je vhodný pro osamělé noci, rodinné večery nebo přespávačky s kamarádkami, zkrátka pro všechny věkové kategorie. Možná je to spíše film pro holky, ale neumím si představit, že by se na to někdo (ať už muž nebo žena) dodíval a řekl, že se mu to prostě absolutně nelíbilo. Myslím, že má Gifted jisté kouzlo a každý, kdo není naprostý suchar a necita, by se na něj měl v životě alespoň jednou podívat - kdo ví, možná vám v několika věcech otevře oči... :)

Tento film hodnotím
8/10

*****