26. srpna 2018 v 9:45 | Lucy Villain |  Recenze
Žánr: young adult, thriller
Rok vydání v ČR: 2016
Nakladatelství: Egmont
Počet stran: 347

Hodnocení na Databázi knih: 77%

Anotace:
Napínavý příběh sedmnáctileté Stelly, která se ukrývá před svými pronásledovateli. Poté, co se stane svědkyní vraždy, je středoškolačka Stella Gordonová v zájmu své bezpečnosti poslána do Nebrasky, což se jí ani trochu nezamlouvá. Najednou je pro ni těžké být neustále ve střehu a brzy si musí poradit s opravdovou hrozbou. Její nepřátelé jsou blíž, než si myslí.

*****
(neobsahuje žádné závažné spoilery)

Vlastní zhodnocení:
Kniha mi byla doporučena kamarádkou a ačkoliv jsem už dlouho kromě fantasy nic jiného nečetla, musím říct, že mě tento román příjemně překvapil a neskutečně zabavil. Nikdy jsem se nenudila a stránky jsem hltala jako divá - nemohla jsem se dočkat, jak celý příběh vlastně dopadne :) Jak už je uvedeno v anotaci, kniha je o dívce, která je svědkyní vraždy a její život se přes noc převrátí vzhůru nohama. Stane se součástí programu na ochranu svědků a je poslána do malého městečka v Nebrasce, kde musí zůstat celé léto - větší horor si ani neumí představit. Jak to tak ale bývá, ne všechno je na první pohled jak se zdá a když se Stella seznámí s mladým Chetem Falconerem, začne o svém přesvědčení brzy pochybovat...

Stellu budete ze začátku nesnášet - teda, alespoň mě hrozně lezla na nervy :D Ale o tom to i je: kniha ve vás vzbudí emoce. Poznáte, že je postava dobře napsaná, když na ni musíte reálně křičet a každou chvíli knihu zavřít a uklidnit se, protože zrovna udělala nějakou blbost. Její charakter se v průběhu knihy hodně rozvine a jak se postupně dozvídáte jednotlivé kousky skládačky z její minulosti, tím více ji začnete chápat (a litovat). Jak už jsem zmínila, další důležitou postavou je Chet, okouzlující mladík z Thunder Basin. Hodně jsem si ho oblíbila a doufala jsem, že to mezi ním a Stellou dopadne dobře. Ani jeho příběh není tak veselý, jak se může na první pohled zdát a za tím širokým úsměvem se skrývá spousta bolesti - nebudu však nic spoilerovat, to už se musíte dozvědět sami :)

Kniha se četla hrozně snadno. Kapitoly nebyly nijak zvlášť dlouhé, takže výhoda, když třeba nemáte na čtení celý den a řeknete si, že jen "dočtete kapitolu" než půjdete dělat něco jiného - neprotáhne se to na hodiny :D Kniha končí klasickým happy endingem, i když částečně bych řekla, že je konec i otevřený, minimálně do budoucna (pro teď je možná vše vyřešeno, ale nevěřím, že by byla budoucnost tak růžová, jak se může zdát). To je ale jen můj osobní náhled na věc :) Ke konci bych ještě chtěla říct, že byl hrozně napínavý - natolik, že jsem přeskakovala odstavce, abych se dozvěděla, jak to dopadne, a pak jsem se musela vracet :D

Na závěr bych snad chtěla říci, že je kniha spíše odpočinková (kromě výše zmíněných částí, kdy vás hlavní postava vážně štve), ale nemyslím si, že ji ještě někdy budu číst znovu. Sice se mi kniha líbila, bavila mě a určitě mi i něco málo dala, ale přesto bych řekla, že mě nezaujala natolik, abych někdy dala re-read (leda bych úplně zapomněla děj a chtěla si ho připomenout, ale na to mám zatím spoustu jiných kandidátů). Je to první kniha, kterou jsem od autorky četla; možná v budoucnu kouknu i na další její díla, která jsou prý snad ještě lepší, takže se uvidí :) Přesto bych řekla, že příběh rozhodně doporučuju - zabaví a zaručeně nezklame! :)

Tuto knihu hodnotím
7/10

****