12. srpna 2018 v 9:27 | Lucy Villain |  Recenze
Z roku: 2009 - 2014

Hodnocení na ČSFD: 79 %

Tvůrce: Jeff Eastin
V hlavních rolích: Matt Bomer, Tim DeKay, Willie Garson, Tiffani Thiessen, Sharif Atkins, Marsha Thomason, Hilarie Burton, Alexandra Daddario

Trailer: ZDE (pouze anglicky)

Popis:
Neal Caffrey je odsouzený podvodník, který uteče z vězení pouhé 3 měsíce před svým propuštěním. Když je znovu dopaden agentem FBI, Peterem Burkem, nabídne mu svou pomoc s případem a za jeho úspěšné vyřešení získá dohodu, že si zbytek svého trestu odpracuje ve službách FBI...

*****
(NEOBSAHUJE žádné spoilery!!!)

Ti z vás, kteří mě už trochu znáte, jitě víte, že nejsem nějaký extra fanoušek krimi/detektivních příběhů, ale stejně jako kdysi u seriálu Murder in the First (recenze), i tentokrát byl prvotním důvodem mého sledování jistý herec v hlavní roli. Ať už ho znáte nebo ne, všichni bez výjimky musíte uznat, že Matt Bomer je velmi pohledný muž a řeknu vám, role "kriminálníka" mu v tomto seriálu velice sedne. Začala jsem White Collar sledovat právě kvůli němu, náhodou jsem totiž našla jeho fotky na Pinterestu a řekla si - páni, někdo takový skutečně existuje? Ale už po zhlédnutí prvního dílu se z toho stalo něco mnohem víc, už dlouho jsem neobjevila seriál, který by mě dokázal natolik pohltit, že jsem ztrácela pojem o realitě a nikdy jsem nevydržela jen u jednoho dílu naráz, často jsem sledovala i hluboko do noci a věřte mi, že to stálo za to.

Stačilo mi pouhých 10 minut a Neal Caffrey si mě získal. Není se čemu divit, Neal je totiž okouzlující, plný humoru a sarkastických poznámek, ale v hloubi romantik. A navíc je to umělec, co více si přát? Ale dost o něm, White Collar je mnohem víc než jen pěkná tvářička v hlavní roli. Za celých těch 6 sérií nebyla jediná chvíle, kdy bych se nudila. Tvůrci vždy věděli, kdy mají dát nějaký zvrat a co udělat proto, aby si své diváky zachovali. Ono to možná nezní až tak zajímavě - celých 6 sérií (81 dílů) pouze o tom, jak jistý padělatel pracuje pro FBI? Věřte mi, White Collar není žádná obyčejná detektivka, kde by se každý díl řešil nový případ a díly spolu navzájem nesouvisely. Ne, v pozadí je mnohem větší obraz, kterému musíte věnovat pozornost a čím více koukáte, tím více věcí do sebe zapadá.

Postavy se chovají reálně - odvážně, ale zároveň lidsky, chytře, ale ne jakoby četly scénář dříve než my; tleskám, výborně napsáno! :) Kromě Neala si zamilujete i jeho všude přítomného parťáka Mozzieho, agenta Petera Burka i jeho úžasnou manželku Elizabeth. "Záporáci" vás budou štvát a fascinovat zároveň. O ději jsem už mluvila, o tom jak zaujme, nenudí a vždy se něco děje. Věřte mi, že nebudete zklamání pokud dáte na mé doporučení - ať už krimi sledujete či ne, běžte do toho! Rozhodně nebudete litovat :)

Snaž už jen zbývá malé zhodnocení konce 6. série. Na začátku jsem slíbila, že nebudou žádné spoilery a to hodlám dodržet - řekla bych, že konec je velmi otevřený, ale do poslední chvíle to nebudete vědět, protože si s vámi tvůrci hrají. Do poslední chvíle nevíte, co přesně se vlastně stalo. Každopádně, White Collar je otevřený dalšímu pokračování, které bych osobně hrozně ráda uvítala, ale nemyslím si, že se ho dočkáme. Abych byla upřímná, možná kdyby nebylo tak otevřeného konce, zvažovala bych hodnocení 10/10. Samozřejmě, všechno má své chyby, nic v dnešní době nebude 10/10, ale... vážně bych řekla, že se jedná o jeden z nejlepších seriálů, které jsem kdy měla možnost vidět :) A to - jak jsem zmínila - ani krimi nesleduju :D

Tento seriál hodnotím
9/10

*****