19. října 2018 v 16:37 | Lucy Villain |  Recenze

Název: Lake of Voices
Vývojář: GB Patch Games
Žánr: Visual Novel, horor/mysteriózní
Datum vydání: 28. srpna 2018
Cena: Free to play (steam)

Obsah (vlastními slovy):
Jezero Sinnlos je temné místo, obklopené děsivými stvůrami a magickým tajemstvím. Pokud ho chcete přejít, budete potřebovat průvodce... Vydejte se na hrozivé dobrodružství v roli strážkyně Kikky, která má za úkol dostat se na druhou stranu a zachránit zdejší obyvatele před hrozbou. Cesta však nebude jednoduchá. A ne všichni tu cestu mohou přežít...

Trailer: ZDE

***
(neobsahuje žádné spoilery, fotky jsou přímo moje screenshoty ze hry)

Vlastní zhodnocení:
Vizuální novely jsem vždy ráda četla/hrála na mobilu, ale na počítači jsem je nikdy předtím nezkoušela. Proto když jsem na steamu zahlédla nově vydanou hru Lake of Voices, která byla navíc zcela zdarma, neodolala jsem a hned jsem si ji musela nainstalovat. Poté následovalo několikahodinové hraní, které trvalo hluboko do noci a ono hraní pokračovalo i následujícího večera (určitě doporučuju hrát se sluchátky a ve tmě, hodně to pomůže při vytváření atmosféry).

Herní doba není zas tak dlouhá - já však musela příběh několikrát přehrávat, abych dostala konec, který jsem sama chtěla. Přesně tak - hra má několik různých konců, které se odvíjejí od vašich rozhodnutí během hraní. Konce se liší podle osudů jednotlivých postav a podle toho, kdo je vaší zvolenou romancí... konec může být dobrý, ale taky naprosto příšerný, to záleží jen na vás. Samozřejmě můžete hru hrát stále znovu a znovu a objevovat nové konce - existuje tam skvělé tlačítko "skip", které vás rychlostí blesku dostane k další dialogové možnosti, takže nemusíte znovu číst a odklikávat to, co jste už jednou četli a znáte. A někdy celý konec může změnit jeden jediný detail... :)

Když už jsme u těch dialogových možností... jsou zde dvě různé varianty. Jedno jsou možnosti časově omezené, doporučuju mít pořád ruku na myši a být připraveni reagovat. Celkem jsem se tohohle bála, protože běžně u mobilních her sotva stihnu v tom určitém čase přečíst a přeložit všechny možnosti, natož zvládnout se nějak logicky rozhodnout - nicméně to nakonec nebylo tak hrozné. Času na rozhodnutí je celkem dost a většinou se jedná o poměrně jednoduché volby. Nicméně pozor, časované volby jsou často otázkou života a smrti vás nebo vašich společníků. Ovšem někdy je nejlepší nechat časovač vypršet - i to může být správná volba. Druhým typem jsou volby časově neomezené, ty zase určují váš vztah s jednotlivými společníky.

Co bych dále ráda zmínila je naprosto úžasný soundtrack. Hudba, která hraje celou dobu na pozadí, mě naprosto pohltila a krásně dokázala navodit atmosféru. Soundtrack se samozřejmě měnil podle situace, ať na nás číhali děsiví netvoři nebo jsem se začala sbližovat se svým vyvoleným, vždycky jsem měla pocit, že jsem přesně tam kde hlavní hrdinka a prožívám stejné emoce. K tomu bych ráda zmínila, že jsem se naprosto zamilovala do postavy tajemného průvodce a i když jsem pak zkoušela romanci s Bemellem, nedokázala jsem se do toho už tolik ponořit... holt The Guide forever <3

A ještě jedna věc - hra obsahuje i krásné ilustrace, které se vám zobrazí při určitých scénách. V hlavním menu je pak album, kde se vám postupně ilustrace odemykají a můžete je tak sbírat. Já osobně všechny nemám a kdoví jak dlouho by mi trvalo je všechny posbírat, ani steam achievementy jsem neposbírala všechny (mám 14/24 a i tak jsem celkem spokojená), každopádně kdo je sběratel, určitě se mu tahle možnost bude líbit :)

Dodatečné informace:

Dabing: Ano (anglický)
České titulky: Ne